Aanbod

Cursussen

De Hondenhogeschool verzorgt de volgende hondencursussen. Dit kan zowel in groepsverband, als één op één bij je thuis.

Begeleide Wandelmomenten

Geen behoefte aan een cursus, maar wil je wel je hond trainen in het rustig meelopen aan de riem? Of voorkomen dat hij naar elke andere jogger, hond of auto blaft. Loop dan mee met onze begeleide wandelmomenten!

Gedragsverandering

Vertoont je hond gedrag dat niet gewenst is? Samen bekijken we wat dit gedrag precies is, wanneer dit gedrag plaatsvindt en wat je kunt doen om het te veranderen. Veel voor ons als mens ongewenst gedrag is vaak soorteigen gedrag van de hond. Deze overweging is het startpunt van de aanpak.

Coaching en advies bij aanschaf puppy

Als je op zoek bent naar een hond, is elke pup schattig en nodigt dit uit tot directe aanschaf. Maar puppies worden groot en hebben een eigen karakter. Daarom is het van belang om goed te kijken welk ras bij jou of jouw gezin past. Wil je een actieve hond, een groter formaat of juist een kleintje? Moet hij om kunnen gaan met andere huisdieren of juist goed met kinderen? En wat heb je dan echt nodig om de pup een goed huis te bieden, zowel in materiële zin als mentaal? Vragen die soms best lastig zijn, maar waar wij je graag in begeleiden!

Wegnemen van angst voor honden

Niet elk kind is opgegroeid met honden. Of wie weet heb je een vervelende ervaring met een hond gehad. Een optie is om honden in je leven te vermijden. Dat is nog best lastig, gezien er, alleen al in Nederland, bijna 2,5 miljoen honden rondlopen. Wil je van deze angst af? Of zorgen dat je niet meteen in de stress schiet bij het zien van een hond? Wij helpen je!

Voorlichting op scholen of dagopvang

Wanneer mag je een hond aaien en hoe doe je dat dan? Waaraan kun je zien hoe een hond zich voelt, of hij vrolijk, angstig of boos is? Honden communiceren meer met mensen dan we doorgaans weten. Ze hebben hun eigen hondentaal. Hoe leuk als we deze taal kunnen aanleren op school!

Meer begrip tussen mens en dier zorgt voor minder bijtincidenten. En een dier op school of opvang geeft rust en minder stress. In de werkomgeving heeft zich dat al bewezen. Wij komen graag vertellen en laten zien wat het basisgedrag is van een hond en wat kinderen hieruit kunnen lezen. Ook tonen we hoe je respectvol met een dier omgaat. Neem vooral contact op voor de mogelijkheden om wensen op elkaar af te stemmen.