Over mij

De Hondenhogeschool kenmerkt zich door de kleinschalige en persoonlijke omgang met zowel hond als baasje. De binding tussen dier en mens staat centraal met veel ruimte voor spel en dialoog.

Een vrolijke, ontspannen hond leert nieuwe vaardigheden het beste! En dat geldt ook voor het baasje…Mijn coaching en adviezen hebben daarom een systeembenadering. Vanuit de context waarin de hond opgroeit en leeft, kijk ik hoe ongewenst gedrag het beste aan te pakken is en gewenst gedrag het beste aan te leren is.

Ik train volgens de positieve benadering (kortgezegd: gewenst gedrag belonen, ongewenst gedrag negeren of ombuigen). Mijn werkwijze is afhankelijk van de hulpvraag van de klant, maar hierbij kijk ik in eerste instantie heel goed (naar het gedrag van) de hond. Mijn toolbox is gevuld met veel verschillende werkwijzes, want geen enkele hond en gezinssituatie is hetzelfde. Op deze manier help ik jou je hond verder helpen. Het doel is verbinding, vertrouwen en veiligheid te (her)vinden tussen hond en baas/eigenaar/handler.

Janske Rohof

• Gediplomeerd Kynologisch Instructeur
  • Achtergrond, ervaring en geschoold in Leren en Ontwikkelen
  • Affiniteit met leren en gedrag bij mens en dier.
  • Niet te vergeten: dierenvriend pur sang